Rýchlovlak

V roku 2010 cestovalo rýchlovlakom na trase Wuhan-Kanton asi 20 miliónov cestujúcich.

Vzdialenosť, ktorú vlak prekonáva je 1068,6 km a celková investícia bola 116,6 miliardy juanov (13 mld. eur).

Investícia na priemerný kilometer vychádza 109 miliónov juanov (12 mil. eur).

Cena cestovného lístka pre rýchlovlak idúci približne tretinu času klasického vlaku je štvornásobná, vlak ide 3 hodiny priemernou rýchlosťou 313 km/h oproti 10 hodinám.

Cestovný lístok na celú trasu rýchlovlaku stojí od 490 juanov (55 eur) do 780 juanov (88 eur).

Ak by teoreticky všetkých 20 miliónov cestujúcich platilo lístok na celú trasu v priemernej cene 635 juanov (a neexistovali by žiadne ďalšie náklady) investícia by sa splatila za asi 9 rokov (116,6 mld / 20 mil / 635).

Kapacita vlakov je od 1114 do 1220 cestujúcich, v jednom smere premáva denne 75-80 rýchlovlakov v priemernom intervale 11 minút (zo začiatku ich bolo menej), zároveň sa obmedzila premávka klasických vlakov.

Podľa môjho výpočtu vypraviť 80 rýchlovlakov v intervale 11 minút trvá necelých 15 hodín.

Na trase vychádza priemerne asi 55 000 cestujúcich denne, doterajší denný rekord je 135 000.

To je v priemere 360 cestujúcich vo vlaku (2 smery * 76 = zhruba 152 vlakov denne), v extréme 888, samozrejme niektoré vlaky boli viac a niektoré menej vyťažené.

http://www.enghunan.gov.cn/SP/WuGuang/index.html
http://english.people.com.cn/90001/90776/90882/7243652.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Wuhan%E2%80%93Guangzhou_High-Speed_Railway

Na celom Slovensku vlakom cestuje ročne asi 45 miliónov pasažierov.

Cena modernizácie priemerného kilometra slovenskej železničnej siete bola 5 mil. eur, mala by stúpnuť na 10 (217 km za 2,2 mld. eur). Cena kilometra slovenských diaľnic je 18 mil. eur.

Cena cestovného lístka Bratislava-Košice je asi 18 eur, vzdialenosť 445 km, čas 5 hodín.

Cena slovenského lístka na vzdialenosť 1068,6 km je 43 eur.

Na modernizovaných úsekoch by vlaky mohli dosahovať rýchlosť 160 až 200 km/h.

Reálne by sa mohla cesta medzi Bratislavou a Košicami skrátiť približne o hodinu.

http://podnikam.webnoviny.sk/spravodajstvo.php?id=18947&kid=3&k=Aktuality
http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/ekonomika/z-bratislavy-pojdu-vlaky-160-km-h.html
http://www.cas.sk/clanok/162252/dialnice-na-slovensku-preco-sa-u-nas-stavia-tak-draho.html
http://www.cp.sk
http://ekonomika.sme.sk/c/3755060/slovaci-aj-cesi-sa-mozno-dockaju-vysokorychlostnych-zeleznic.html

Pozbieral: Tibor Blažko

Dodatok 4.2.2011
70 000 ďalších novoročných autobusov pretože robotníci nemajú na rýchlovaky
http://www.economist.com/blogs/gulliver/2011/02/high-speed_rail_china

Dodatok 20.2.2011
v najbližšom období rekonštrukcia (niektorých nových) tratí alebo zníženie maximálnej rýchlosti z 350 na 300 km/h kvôli použitiu menej kvalitných stavebných materiálov z dôvodu nedostatku kvalitných spôsobeným enormným dopytom vďaka rýchlosti výstavby
http://www.nytimes.com/2011/02/18/world/asia/18rail.html

Dodatok 12.7.2011
Siemens aj ďalšie spoločnosti (v projekte boli viaceré západné aj japonské firmy) varovali, že ich súčiastky sú stavané na maximálnu rýchlost 300 km/h
http://www.businessinsider.com/lies-chinese-trains-arent-as-fast-as-you-think-2011-6

Dodatok 14.3.2012
Pre 3,3 kilometrový úsek novej trate sa použila namiesto kameňa zemina.
http://politics.caijing.com.cn/2012-03-01/111721595.html
O pár dní po tejto správe sa zemina dažďom premáčala a asi 300 metrov trate sa zosunulo.
http://www.china.org.cn/china/2012-03/12/content_24872891.htm

Dodatok 27.12.2012
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4448-Kvalita-dopravnych-stavieb/

Dodatok 01.01.2014
nová 502 kilometrov dlhá trať spraví ročnú stratu asi 2 miliardy juanov
http://www.globaltimes.cn/content/834187.shtml Xiamen-Shenzhen high-speed skepticism

Dodatok 10.10.2014
Priemerná cena za vysokorýchlostný vlak sa očakáva v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 7.000.000 juanov nižšia, ako hlavné faktory zdroj uvádza znížené nákupy zahraničných komponentov a výrobu väčšieho rozsahu.
http://english.caixin.com/2014-10-10/100736964.html Price of High-Speed Trains Expected to See Further Declines this Year

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk.

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.

Reklamy