Ako nakupovať z Číny

Renaud Anjoran: Should you tell China suppliers about your target price?

Istý dovozca sa ma spýtal ako sa zachovať v prípade, že sa čínski výrobcovia pýtajú na jeho „cenový cieľ“.
Myslím, že od tovární je to legitímna otázka (hoci ak prichádza od obchodných spoločností má zmysel byť podozrievavý).

Tu je mnou odporúčaná postupnosť pre dovozcov v prípade, že hľadajú nových dodávateľov:

  • Skontaktujte aspoň 10 potenciálnych dodávateľov a spýtajte sa ich niekoľko otázok (aká je ich hlavná oblasť na trhu, ich veľkosť …) aby ste vyhodnotili či vyhovujú vašim potrebám.
  • Vyžiadajte si od nich cenové ponuky (až po nalodenie, v amerických dolároch) aby ste získali prvotnú cenu (bez udania nejakého cieľa).
  • Ak je to možné krátko ich skontaktujte telefonicky. Osobný kontakt im ukáže, že ste neposielali žiadosť o cenovú ponuku stovke dodávateľov a budú sa snažiť dať rýchlu odpoveď.
  • Pravdepodobne uvidíte viacero veľmi podobných ponúk: to je „trhová cena“. Eliminujte všetkých „extrémistov“ dávajúcich cenu 20% vyššiu alebo nižšiu ako je priemer. (Ak vedome hľadáte ako nakúpiť za viac ako je trhová cena, aby ste získali nadpriemernú kvalitu, nechajte si najvyššie ponuky.)
  • Ak v oblasti máte svoj tím a ak sú všetci kandidáti v okolí toto je najlepší čas na návštevu ich tovární. Ak to nie je pre vás jednoduché, pokračujte v komunikácii pomocou emailu a telefónu a zaplaťte si audity fabrík akonáhle ste zúžili svoje hľadanie na jedného alebo dvoch kandidátov.
  • Najzaujímavejším kandidátom dajte podrobnejšie informácie o svojom produkte a svojich požiadavkách na kvalitu. Neoštiepkujte sa oznámiť im svoju cieľovú cenu v prípade, ak sa veľmi líši od toho, čo vám ponúkajú. Požiadajte ich aby podrobne zdôvodnili svoju cenovú úroveň.

Nezabúdajte, že v Číne je cena veľmi tesne zviazaná s kvalitou. Ak vyjednáte veľmi nízku cenu väčšina dodávateľov s ňou bude súhlasiť. Až potom sa začnú zaujímať ako vyrobiť vaše produkty. Pravdepodobne použijú lacnejšie materiály a zadajú výrobu do malých dielní. Dostanete to, čo ste si zaplatili.

Posledná rada: ak zaplatíte 20% nad trhovú cenu, všetko čo riskujete je premrhanie 20% peňazí, ktoré ste vynaložili na svoj projekt (a v skutočnosti je to bližšie 10-15%, pretože táto cena je iba časť vašich celkových dodacích nákladov). Ak zaplatíte 20% pod trhovou cenou riskujete, že získate niečo nepredajné (čo znamená, že riskujete celú svoju investíciu).

Súhlasíte?

http://www.qualityinspection.org/target-price-chin/

Renaud Anjoran podniká v oblasti riadenia kvality v Šen-čene (Čína).

P. S. ChinaLawBlog pridal komentáre na tému ochrany vašich údajov poskytovaných výrobcom aj s odporúčaním prípadnej preventívnej registrácie svojej ochrannej známky v Číne.

http://www.chinalawblog.com/2014/02/doing-business-with-china-the-ten-keys.html

Preklad: Tibor Blažko

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk.

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.

Reklamy