Filmová kritika

V rámci osláv deväťdesiateho výročia založenia Komunistickej strany bol do čínskych kín nasadený nový film.

Na internete sa objavili geniálne recenzie, tá prvá pochádza od neanonymného blogera.

„Keď už sme naňho minuli toľko peňazí, bolo by lepšie ísť si ho pozrieť. Príbeh je o skupine čínskych ľudí, ktorí aby ukončili diktatúru jednej strany vybojovali krvavý boj s Kuomintangom, napokon dosiahnúc víťazstvo. Môžete ísť do kina užiť si ako Komunistická strana skončila Kuomintangskú diktatúru jednej strany. Dokonca v kine môžete vzrušene volať spolu s Komunistickou stranou: koniec diktatúry jednej strany, nech žije demokracia a sloboda!“

„Mýlil som sa, včera som skutočne spravil chybu keď som sa filmu posmieval, ale potom ako som videl ukážku skutočne cítim, že všetci mladí ľudia by mali vidieť tento film a naučiť sa ako bojovať so skorumpovanou mocou, naučiť sa ako zvrhnúť diktatúru…“

„Vraví sa, že film je veľmi výchovný. Vraví nám: 1. Komunistická strana bola založená, aby zvrhla diktatúru Kuomintangu. 2. Na začiatok stačí pár ľudí, malá iskra môže spôsobiť veľký požiar. 3. Sami si nepomôžeme, potrebujeme pomoc zo zahraničia. Môžeme tam vysielať svojich ľudí alebo pozvať ich aby sa pridali k nám. 4. Nemôžeme to nechať na intelektuálov, potrebujeme zanietených mladých ľudí ochotných sa obetovať. 5. Čína má nádej len potom keď Kuomintangská spiatočnícka vláda diktatúry jednej strany bude zvrhnutá.“

„Mali by zvážiť podtitul: Nebezpečné! Nenapodobňovať! V predstavení vystupujú profesionáli, napodobňovanie môže viesť k uväzneniu alebo zmiznutiu.“

P. S. Sponzor filmu je Cadillac.

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk.