Potrebujete nôž

kratší ako dvadsaťdva centimetrov, ktorý zároveň nie je zatvárací?
Ak by som si ho chcel kúpiť v Pekingu, mohli by mi ho predať aj bez toho, aby som im ukázal preukaz totožnosti.
Ledaže by som musel dokladom dokazovať, že už som plnoletý. Ďalší možný problém by nastal ak predavač zistí, že nie som duševne v poriadku (kiežby mali takýchto predavačov k dispozícii aj nórski vyšetrovatelia).
Je tu ešte niekoľko nejasností (napríklad: patrí taký ten odlamovací nožík medzi zatváracie?), takže sa môže stať, že obchod si preukaz vypýta čisto z opatrnosti.
Takže rozumiem rozhorčeniu polície mesta Peking, ktorá bola nútená dementovať šíriace sa správy o tom, že pri kúpe noža v hlavnom meste je potrebný občiansky. Nie je to tak – okrem prípadov keď to tak je.

Všimol si: Tibor Blažko

P. S.
Nôž na ovocie pred zjazdom strany možno ani nekúpite
http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-china-party-security-20121028,0,6782485,full.story

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk.

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.

