Luxusné značky

Ekonomická kríza viaceré svetové značky nezasiahla. Aj keď mnohé zaznamenali prepad na svojich tradičných euro-amerických trhoch, vynahradil im to rast v Číne.
Bohužiaľ aj tam sa situácia obracia. Pre nás na Slovensku sa to prejavilo zrušením objednávky na asi desaťtisíc vozidiel z bratislavského Volkswagenu.
Niečo z poklesu dopytu možno pripísať spomaleniu čínskeho rastu, veď aj počet čínskych dolárových miliardárov zľahla poklesol.
Časť poklesu v luxusnom sektore by mala nastať vďaka zvýšenému boju voči korupcii. Niekoľko funkcionárov už oľutovalo, že sa producírovali s hodinkami čo nezodpovedajú ich oficiálnym príjmom.
Obmedzili sa aj priame výdaje štátnych inštitúcií na automobily, alkohol či iné pôžitky.
Zaujímavý pohľad zverejnil WSJ: v tomto období pred očakávanou zmenou politických špičiek nikto nevie koho uplácať.

http://www.economist.com/blogs/analects/2012/09/chinas-wealthiest
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2012/09/27/chinas-leadership-quandry-for-luxury
http://www.economist.com/news/business/21579015-life-getting-harder-purveyors-luxury-china-growth-prospects-are-still

Spísal Tibor Blažko.

2014 http://www.economist.com/news/china/21595029-communist-partys-anti-graft-campaign-has-had-surprising-impact-new-report-shows-how

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk.

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.

Reklamy