Krátko o doprave

Pokiaľ niekto píše blog na sme.sk v ktorom porovnáva Bratislavu s mnohomiliónovým Šanghajom a v podstate tvrdí, že Šanghaj je typický pre celú Čínu, takmer určite to schytá v komentároch čitateľov s opačnými názormi a skúsenosťami.

Dalo by sa aj opačne.
Predstavte si blog v ktorom Bratislavčan, zvyknutý na kontaktovanie taxíkov doma používať program v mobile, zavíta do Číny. Tam na ulici rovno sadne do prvého taxíka, čím si vylosuje cenu pre neznalcov.
Prípadne bude vzdychať, že by chcel aby podobný kontaktovací program fungoval aj tam.

Priemerných 47 minút denného dochádzania Šanghajčana do a z práce* je síce menej ako slovenský štatistický priemer, no chaos na cestách, (špeciálne tohtoročné letné) meškania a rušenia letov (lebo sa stranou riadená armáda rozhodla), najlepšie spolu s neexistenciou metra v meste Fu-čou väčšom ako Budapešť (začne fungovať až nasledujúci rok), bude považovať za ďalší dôkaz nadradenosti Západnej civilizácie.

Alebo napíše niečo v zmysle, že taxikárske programy dorazili aj do rozvojových krajín a bude si robiť srandu z boja čínskych úradov proti tomuto druhu pokroku.
To by som si ja odpustil. Podobné nápady mávajú úradníci – alebo odborári – aj v Európe. Ak by nie priamo u nás, tak napríklad vo Francúzku.

S pozdravom Sodoma, Gomora, I wouldn’t live in New York City, Tibor Blažko.

http://paveldvorak.blog.sme.sk/c/362407/taxi-sluzba-v-bratislave-a-v-cine.html
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2014/02/27/shanghai-bans-taxi-apps-during-rush-hour/
http://www.classic-country-song-lyrics.com/iwouldntliveinnewyorkcitylyricschords.html

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.

* Podľa aktuálneho http://www.china.org.cn/china/2014-11/24/content_34136658.htm Peking 97, Šanghaj 90 minút. Ja som vychádzal zo staršieho http://shanghaiist.com/2010/06/08/average_shanghai_commute_takes_47_m.php

Pôvodne publikované na http://cina.exil.sk

Reklamy