Nedoručovacia služba

Mať ziskový internetový obchod v Číne je čoraz ťažšie. Konkurencia je veľká, ceny nízke. Na najväčsom portáli Taobao sa takmer určite nájde kýbel takých, čo predávajú to, čo vy.

Zákazníci sa medzi obchodníkmi často orientujú vďaka hodnoteniu iných zákazníkov. Kladné hodnotenia sú také dôležité, že niektorí obchodníci vám za ne vrátia povedzme 5 juanov. Niekedy aj jedno zlé môže spôsobiť prepad, hrozba čoho je na prospech kupujúcich.
Preto ak by ste začínali od začiatku, tak, aby ste získali veľa zákazníkov, najskôr potrebujete veľa dobrých hodnotení. Lenže bez zákazníkov ich vlastne nemáte šancu získať.
Teda aspoň oficiálne. V skutočnosti sa môžete obrátiť na profesionálov, ktorý vám vami požadovaný počet kladných hodnotení za mierny poplatok radi zabezpečia. Sami vraj pri tom dokážu zarobit 2-3 juany za recenziu a mesačne aj vyše tisíc.
No na to aby mohli hodnotiť, sa ale najskôr musia reálne stať vašimi zákazníkmi. Portál sa ich snaží podvodníkov vyhľadávať a obmedzovať, aj tým, že klamajúcim predajcom hrozia sankcie.
Takže falošný zákazník sa vo vašom obchode musí ako zákazník chvíľu správať. Nie iba rovno kliknúť na objednávku, ale otvoriť si viac stránok a akože nejaký čas čítať, alebo aj s vami chvíľu komunikovať.
Aby to zúčastnené strany vyšlo čo najlacnejšie, využívajú lacnú službu, ktorá akože preberie tovar od vás, tvári sa, že ho doručuje (poloha sa dá na internete priebežne sledovať) a akože ho aj doručí (aspoň čo sa týka stavu vo formulári). Následne spokojný zákazník vám udeľuje kladný bod.
Otázka je, prečo sa Taobao nesústredí na obmedzenie doručovacích podvodov. Údajne je to pre to, že nedoručovacie aj doručovacie služby sú ponúkané (aj keď tie druhé nie až tak oficiálne) tými istými spoločnosťami a nechce si to s nimi rozhádať. Aspoň zatiaľ.

 

Dopočul sa: Tibor Blažko.

 

Toto bol posledný príspevok publikovaný 12. 03. 2016 na http://cina.exil.sk tesne pred jeho vypnutím.

 

Kvôli spamu je diskusia uzavretá. Príspevky posielajte cez tblazko@gmail.com.
Reklamy